Home » KESIHATAN » 18sx: Bab Zakar

18sx: Bab Zakar

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Semua.

Untuk 18 tahun ke atas: Bab Zakar

bab zakar 18sx: Bab Zakar

Kali AUC cuba berkongsi cerita yang jarang diceritakan. Atau malu untuk di ketengahkan pada hal ia merupakan cerita yang penting kerana zakar merupakan alat atau lambang kejantanan seseorang lelaki.

Salahnya rasanya bila topik sebegini mesti kata untuk 18sx atau yang berumur 18 tahun ke atas sahaja. Sebetulnya yang berumur 18 tahun kebawah kena ambik tau bende sebegini, kena tau penjagaannya dari awal lagi. Ni dah tua baru nak beramal mana nak mujarab dah atau payah nak menjadi. Kalau dari umur 18 kita beramal rasanya kita pasti menjadi lelaki yang hebat…

Zakar juga lambang kesihatan lelaki, di mana kalau ia lemah menandakan lemahlah seluruh anggota badannya kerana kesihatan tubuh badan anda mempengaruhi zakar anda sama ada dia dalam keaadaan sedar ataupun lembik.

Sesungguhnya kedamaian, ketenagan dan keharmonian dalam sesebuah rumahtangga. Salah satu faktornya terletak pada kesihatan tenaga batin antara suami dan isteri. Sehinggakan dalam islam memfardhu memberi nafkah batin pada isteri itu adalah wajib. Ia juga merupakan satu ibadah bila diniatkan mencari keredaan Allah jika semuanya berpandukan pada syara’.

Membesarkan Zakar:

Huh panjangnya muqoddimah, sambung lagi! ada isteri mengadu kepada suaminya bahwa dia tidak dapat merasa kepuasan yang cukup ketika bersama suami. Semuanya disebabkan suaminya mempunyai kemaluan yang pendek dan kecil tidak sampai pada sasarannya. Cara untuk mengatasi masalah ni:

1. Sewaktu nak belayar, suami elok membaca doa ini,

اللهم مصغر الكبير ومكبر الصغير كبر ما بي

“Wahai Allah, Tuhan yang boleh mengecilkan yang besar dan Tuhan yang boleh membesarkan yang kecil, besarkanlah apa yang ada padaku….”

2. Minyak lintah: disapu kepada senjata dengan tangan kiri sebelum berjuang dengan membaca Bismillah.

3. Zakar unta: direbus dalam minyak kelapa (dibuat minyak), disapukan pada senjata dengan tangan kiri.

Penguat Zakar:

Sebenarnya ada banyak cara, cuma nak cari mana yang serasi dengan kita tu yang payah. Di sini AUC bagi sebahagian sahaja.

1. Ambil air embun di pagi hari yang ada dihujung-hujung daun lalu disapukan pada senjatanya. Boleh rujuk pada Khasiat Air Embun.

2. Pada awal pagi ketika bangun dari tidur ambil air liur di atas lidah dengan tangan kiri lalu disapukan pada zakar kita.

3. lemak atau minyak kambing gurun: disapukan serta digosok-gosokan pada zakar, amalan ini dikatakan mujarab.

4. Taring unta: direndam  1 jam kemudian disapu pada zakar sebelum berjuang.

5. Zakar memerang atau kayu asahan zakar memerang: dipakai atau dibawa bersegama.

6. Kulit kijang putih: diasah dan diminum atau dibakar menjadi arang, dibubuh dalam minyak disapu pada kemaluan. Ni je lah sebahagiannya untuk dikongsikan.

Pengecut Buah Zakar ( خصية )

1. Susu kambing: diminum 1 gelas, 3 kali sehari (diminum sambil berdiri agar mendapat kesan yang segera)

>>> Meraban Je Tapi Berinformasi <<<

Kepada yang bermasalah mengenai zakarnya jangan malu untuk berubat. Ramai lelaki zaman ini nampak macho serta hensem tapi barang tak power, tak guna semua tu bro….

Link berkaitan: Himpunan Petua

About Tok Puteh

Terima kasih atas kunjugan anda ke blog Anak Ulu Cheka (AUC) ni. Admin blogger separuh masa di blog anakulucheka.com ni. Blog "Meraban Tapi Berinformasi". Semoga blog ini dapat memberi sedikit manfaat untuk dikongsikan bersama. Jom bersama AUC di Google Plus.

14 comments

  1. malu tapi ini adalah ilmu..
    nanti sudah bersuami, boleh kongsi dengan dia.
    terima kasih AUC kerana kongsi bersama.

  2. Macam2 taring ada…jadi perhatian buat sesape yg memerlukan, silalah berubat demi kemaslahatan bersama =)
    hafizmd recently posted…Wordless Wednesday #33 Oh! 26 InciMy Profile

  3. erkkk,xpaam xpaam.tapi bakal suami kena baca ne.akan diforwardkan kepada beliau.hahahaha :P

  4. salam.sy baca hanya bisa gelak2 sendri haa..btw mesti thaukan

  5. mana nak cari taring unta yer bro…hehe
    papa mifz recently posted…Wordless Wednesday – Kudapan Tunggu Kapal TerbangMy Profile

  6. haha..entri paling terbaik dari semua artikel yang aku pernah baca kat sini. haha..
    titan recently posted…This is private moment – MSMW 2013My Profile

  7. belum pernah guna tip2 yg diberi.

    biasanya gua guna senaman kegel dan juga senaman harimau utk tingkatkan stamina ‘adik’ gua

  8. info yg bagus… hehehehe

  9. aduhh, malu pulak nak komen. hahaha

    btw, banyak betul eh khasiat embun pagi ni. kemain lagi sampai ke tahap batin. macam gini pepagi bermandi embun la. :P
    khairul asrol recently posted…Makan Malam Bersama Bloggers di Nuffnang Birthday Bash PartyMy Profile

  10. bab penting bagi sekalian lelaki :)
    Neu recently posted…The Future of Smoking: How Electronic Cigarettes WorkMy Profile

  11. macam ada beberapa member kat sini sebelum kahwin pi berurut dulu kasi betulkan urat ape tah.. haha.. btw mungkin tips ni boleh diamalkan selepas kahwin nanti..

    malu plak rasanya komen pasal ni.. :P

  12. Mmg terbaik infonya bergitu bermanfaat utk org lelaki cuma satu dua jenis barang diatas payoh nak dapatnya weh…
    akuanakpahang recently posted…ISTILAH KATA KAMPUNG TANJONG BESAR, KUALA LIPISMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge