Assalamualaikum
dari auc dot com

Masih lagi sedang bercuti di kampung, banyak sangat aktiti yang nak dibuat kat kampung ni. kali ni kita cerita pulak cara buat lepat pisang. Mudah je, tapi auc tak pernah buat, emak je yang buat, tau-tau je dah siap dan makan hehehe.

Kali ni baru sempat tengok emak auc buat lepat pisang ni, mudah je rupanya. Bahan-bahan dia, pisang, santan, gula, tepung, garam dan daun pisang yang dilayar.

pisang Cara Membuat Lepat Pisang lepat 2Bpisang

Pisang yang yang telah siap dilenyek, bersama bahan-bahan di atas.

pisang Cara Membuat Lepat Pisang daun 2Bpisang

Daun pisang yang telah dilayar kat api bertujuan melembutkan daun pisang, mudah nanti melipatnya.

pisang Cara Membuat Lepat Pisang bungkus 2Blepat 2Bpisang

Isi pisang dilenyek dalam daun pisang.

pisang Cara Membuat Lepat Pisang kukus 2Blepat 2Bpisang

Siap untuk dikukus, sedap makan diwaktu minum petang.

AUC

Terima kasih atas kunjugan anda ke blog Anak Ulu Cheka (AUC) ni. Admin blogger separuh masa di blog anakulucheka.com ni. Blog "Meraban Tapi Berinformasi". Semoga blog ini dapat memberi sedikit manfaat untuk dikongsikan bersama. Jom bersama AUC di Google Plus.

  • Izzuddin Fauzi

    Jun 6, 2012 #1 Author

    Lepat pisang memang sedap dan menjadi makanan pilihan :) Hehehe ;)

    Reply

  • cik tom

    Jun 6, 2012 #2 Author

    wah nmpk sedap je…terliur plk..hee
    cik tom recently posted…Wordless Wednesday 1: Tips Menabung Yang BerkesanMy Profile

    Reply

  • zulkbo

    Jun 6, 2012 #3 Author

    salam..
    sebelah utara diaorang
    tambah inti kelapa dalam
    lepat tu..ngancam jugak :)

    Reply

  • yas

    Jun 6, 2012 #4 Author

    Tetiba je koi rasa rindu ngan lepat pisang kampung…lau kt sini kureng sikit…tepun je yg banyaknya…hehehe

    Reply

  • hatiputera

    Jun 6, 2012 #5 Author

    Aku tak suka membuat tetapi memang suka makan lepat pisang daripada lepat ubi…

    Reply

  • rozuan

    Jun 6, 2012 #6 Author

    mak saya pon reti wat lepat pisang..mmg sedap.tetibe teringin

    Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing