Home » BERITA » Cara Membuat Lepat Pisang

Cara Membuat Lepat Pisang

Assalamualaikum
dari auc dot com

Masih lagi sedang bercuti di kampung, banyak sangat aktiti yang nak dibuat kat kampung ni. kali ni kita cerita pulak cara buat lepat pisang. Mudah je, tapi auc tak pernah buat, emak je yang buat, tau-tau je dah siap dan makan hehehe.

Kali ni baru sempat tengok emak auc buat lepat pisang ni, mudah je rupanya. Bahan-bahan dia, pisang, santan, gula, tepung, garam dan daun pisang yang dilayar.

lepat%2Bpisang Cara Membuat Lepat Pisang

Pisang yang yang telah siap dilenyek, bersama bahan-bahan di atas.

daun%2Bpisang Cara Membuat Lepat Pisang

Daun pisang yang telah dilayar kat api bertujuan melembutkan daun pisang, mudah nanti melipatnya.

bungkus%2Blepat%2Bpisang Cara Membuat Lepat Pisang

Isi pisang dilenyek dalam daun pisang.

kukus%2Blepat%2Bpisang Cara Membuat Lepat Pisang

Siap untuk dikukus, sedap makan diwaktu minum petang.

About Tok Puteh

Terima kasih atas kunjugan anda ke blog Anak Ulu Cheka (AUC) ni. Admin blogger separuh masa di blog anakulucheka.com ni. Blog "Meraban Tapi Berinformasi". Semoga blog ini dapat memberi sedikit manfaat untuk dikongsikan bersama. Jom bersama AUC di Google Plus.

6 comments

  1. Izzuddin Fauzi

    Lepat pisang memang sedap dan menjadi makanan pilihan :) Hehehe ;)

  2. wah nmpk sedap je…terliur plk..hee
    cik tom recently posted…Wordless Wednesday 1: Tips Menabung Yang BerkesanMy Profile

  3. salam..
    sebelah utara diaorang
    tambah inti kelapa dalam
    lepat tu..ngancam jugak :)

  4. Tetiba je koi rasa rindu ngan lepat pisang kampung…lau kt sini kureng sikit…tepun je yg banyaknya…hehehe

  5. Aku tak suka membuat tetapi memang suka makan lepat pisang daripada lepat ubi…

  6. mak saya pon reti wat lepat pisang..mmg sedap.tetibe teringin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge