Cara Membuat Sambal Hitam

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Semua

Cara Membuat Sambal Hitam

Dah beberapa kali buat entri berkaitan dengan sambal hitam ni. Kali ni up sekali lagi keyword sambal hitam. Cara membuat sambal hitam ini amat mudah dan simple je. Bahan-bahannya pun simple jugak. Cuma belimbing buluh rebus tu yang payah sikit.

Cara Membuat Sambal Hitam Cara Membuat Sambal Hitam Cara Membuat Sambal Hitam bahan

Bahan-bahannya

  1. Ikan bilis (ditumbuk separuh hancur)
  2. Lada (ditumbuk lumat)
  3. Belimbing rebus (nak tau cara buat belimbing rebus – [ link ]
  4. Bawang kecil (dihiris nipis)

Cara Membuat Sambal Hitam

Cara Membuat Sambal Hitam Cara Membuat Sambal Hitam Cara Membuat Sambal Hitam Goreng 2Bbawang

Goreng bawang dahulu sehingga kekuningan

Cara Membuat Sambal Hitam Cara Membuat Sambal Hitam Cara Membuat Sambal Hitam masak

Masukkan serentak ikan bilis (ditumbuk separuh hancur) dan lada serta belimbing rebus tadi . Jangan lupa isilah garam kang tawar pulak.

Cara Membuat Sambal Hitam Cara Membuat Sambal Hitam Cara Membuat Sambal Hitam Sambal 2BHitam

Siap! sambal hitam, perggh kena pulak dengan nasi panas, mesti makan tak nak berhenti…

p/s: tak leh lawan mok kome buat lagi buat sambal hitam weh, entah gonenya buat tak tahulah bahan sama, main campak je, tapi sedak pepalih :) Cara Membuat Sambal Hitam Cara Membuat Sambal Hitam wAAACwAAAAAAQABAEACAkQBADs

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing