Gambar: Kuantan Banjir Kilat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Gambar: Kuantan Banjir Kilat

Sebenarnya gambar kejadian banjir kilat ni berlaku pada 4/12/2011 di Kuantan, kat area Megamall nasib baik tak seteruk banjir di kajang baru-baru ni, banyak jugak kereta rosak akibat ditenggelami air. Kejadian banjir kilat kat kawasan bandar Kuantan ni semakin kerap terjadi, Kenapa? apa puncanya? pihak yang bertanggunjawab kena selesaikan segera masalah ni untuk mengelakan sebarang kerugian yang terpaksa ditanggung oleh pengguna di Bandar Kuantan ini.

Perhatian: Banjir besar dijangkakan akan berlaku di kawasan berhampiran laut pada 24, 25, 26 /12/2012 kerana pada tarikh ini air pasang besar 3.6 meter akan berlaku pada pukul 11.30 malam.

Depan Megamall Gambar: Kuantan Banjir Kilat

Dijangkakan pertembungan hujan lebat dan air pasang besar tersebut mengakibatkan banjir teruk kali ini. Minta-minta tak hujan la pada tarik tersebut.

Kuantan Banjir Gambar: Kuantan Banjir Kilat

Dinasihat kepada yang tinggal dikawasan rendah bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan.

Berita terkini: Kuantan banjir teruk 2012 pulak [ Link ]

Comments

  1. says

    err. pada tarikh tu dijangka kawasan berhampiran laut dilanda banjir yer ? camne dengan koleh ikip yang berhadapan dengan laut kat taman gelora tu haa ? ada kemungkinan tak dilanda banjir ? HAHA. =.=

    ujian dari-NYA ni. haaa

  2. MohamadAzhar[dot]Com says

    Kami kat arab saudi…kalu hujan cikit dah bnjir….lepas tu cuti terus…Rindula plak nak men air hujan kat umah….musim ni kalau g memukat ikan memang masyuk ni…

  3. ahsfantasy24 says

    Manusia sering diuji,
    Semoga kita bersiap sedia menghadapinya.

    Latest Post:
    Makna Lagu Malique dan Jamal: Aku Maafkan Kamu

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge