Salam semua,

Nak kongsi menu hari ahad ni, hari agak istimewa sikit iaitu menu daging rusa ori dari hutan, baru dapat beli dari kampung RM60 sekilo, lama dah tak makan daging rusa nih, biasa setiap dulu tahun merasa makan daging hutan ni, kijang, kancil, pelanduk…ni lama dah tak masuk hutan, beli je la :-)  Menu Daging Rusa icon smile

Menu Daging Rusa imej100mula nak buat gulai lemak kuning tapi puas cari santan tak jumpa tukar menu

Menu Daging Rusa imej101goreng daging rusa

Menu Daging Rusa imej102daging rusa bakar pergghhhh

Keenakan  dan kelembutan daging rusa memang tidak ada tandingan nya… :-)  Menu Daging Rusa icon smile

selamat menjamu selera.

AUC

Terima kasih atas kunjugan anda ke blog Anak Ulu Cheka (AUC) ni. Admin blogger separuh masa di blog anakulucheka.com ni. Blog "Meraban Tapi Berinformasi". Semoga blog ini dapat memberi sedikit manfaat untuk dikongsikan bersama. Jom bersama AUC di Google Plus.

  • tasha’s

    Feb 9, 2011 #1 Author

    sedapnya~ dah penah rasa. kecur air liur dah ni ;-)

    Reply

    • AUC ™

      Feb 9, 2011 #2 Author

      macam pernah makan je nih :-)

      Reply

  • Mohkembara

    Feb 6, 2011 #3 Author

    Salam AUC, tak dalam endangered spesie ke ni? Ada rasa cam daging biri-biri?

    Reply

    • AUC ™

      Feb 6, 2011 #4 Author

      jauh sedap weh…tak de bau2 nih, lebih sedap lembut dari daging lembu atau kerbau apatah lagi kambing

      Reply

  • Mohd Farrid Noordin

    Feb 6, 2011 #5 Author

    wah dah lama tak rasa daging rusa,kalau ada lebih meh la huluk sikit

    Reply

    • AUC

      Feb 6, 2011 #6 Author

      meh la dtg ambek hehehe

      Reply

  • akuanapahang

    Feb 6, 2011 #7 Author


    Twitter:
    Karang nyer cam dek org perhilitan haru kita weh :)
    akuanapahang recently posted…Nasi lemak buah keranjiMy Profile

    Reply

    • AUC

      Feb 6, 2011 #8 Author

      hiss deme jgn la gitu..syhhhhhhhhh ;-)

      Reply

  • lipislady

    Feb 6, 2011 #9 Author

    Sallam,
    Sedapnya kalau dapat makan masak
    lemak kuning daging rusa tu,tapi
    yang bakar tu pun sedap juga.

    Reply

    • AUC

      Feb 6, 2011 #10 Author

      org lipis biasa mkn nih tu la kome hjt nk buat gulai lemak kuning kek nya santan x pulak :-)

      bakar memang sedap keaslian rasa dia tak hilang perghhh (C)

      Reply

  • zulkbo

    Feb 6, 2011 #11 Author

    salam..
    ermmm..nampok menyelerakan
    kabornya daging rusa ni liat
    sket..?betul ke..?

    Reply

    • AUC

      Feb 6, 2011 #12 Author

      iye ke…setakat kome pernah memburu dan beli nih…dagingnye yg paling lembut tapi paling lembut daging kijang :-)

      Reply

  • Miecyber

    Feb 6, 2011 #13 Author

    Sedap weh daging rusa nie…

    Hosni Mubarak orang terkaya di dunia.

    Reply

    • AUC

      Feb 6, 2011 #14 Author

      belah kita senang lagi nk dpt te :-)

      Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing

Pin It on Pinterest

Share This

Share this post with your friends!