Home » PERSONAL » Persiapan Menyambut Ramadhan

Persiapan Menyambut Ramadhan

leaderboard denaihati Persiapan Menyambut Ramadhan

السلام عليكم

nafsu ramadhan Persiapan Menyambut Ramadhan

Apakah persiapan anda untuk menyambut Ramadhan kali nih? moga Ramadhan kali lebih sempurna dari tahun yang lalu. Jom tengok apa yang pelu kita persiapkan.

  • Menanti Ramadhan dengan penuh kegembiran serta mengharapkan dapat memperbanyakkan amalan di bulan puasa ini untuk membersihkan segala dosa dan noda.
  • Mengulang kaji semula ilmu berkaitan dengan puasa seperti rukun, syarat, sunnah, adab-adab dan hikmah berpuasa supaya ibadah ini dapat dilakukan dengan sempurna.
  • Berazam menghapuskan adat kebiasaan yang bertentangan dengan islam serta membazir dalam membeli juadah berbuka, lalai dengan aktiviti yang sia-sia dan sebagainya.
  • Bertekad supaya dapat menjaga dan memelihara benih-benih amalan yang telah diamalkan di bulan Ramadhan supaya tidak cacat atau rosak serta terus diamalkan hingga bulan-bulan seterusnya.
  • Memperbanyakkan doa kepada Allah SWT agar dikurniakan kekuatan untuk melaksanakan ibadah puasa dengan hati yang penuh ikhlas, jujur dan tawadhu’ serta istiqomah selepas bulan Ramadhan.
  • Menguatkan kesungguhan dan keazaman untuk melaksanakan ibadah puasa sesempurna mungkin.

About Tok Puteh

Terima kasih atas kunjugan anda ke blog Anak Ulu Cheka (AUC) ni. Admin blogger separuh masa di blog anakulucheka.com ni. Blog "Meraban Tapi Berinformasi". Semoga blog ini dapat memberi sedikit manfaat untuk dikongsikan bersama. Jom bersama AUC di Google Plus.

14 comments

  1. Assalamualaikum AUC,

    Terima kasih kerana mengingati, insya Allah akan dilakukan menjelang Ramadhan ini.

    Juadah dalam gambar diatas tu ada termasuk pulut derian ke..terliurnya, lama dah tak makan pulut derian,

    Dekat Ulu Ceka banyok derian lagi ke, keh minat sangat derian Ulu Ceka, tebal lulunya dan lemak manis isinya.

    • Wa alaikum salam weh

      samalah kita ingat memperingati :-)

      bukan nya pulut derian je ade, lempuk derian sangka pun ade

      entahlah kat Ulu Cheka le ni derian x berapa nok menjadi dah weh.
      memang derian UC nombor satu weh semue org cakap gitu (Y) (F)

  2. harap2 dapat khatam quran lagi tahun ni,doakan yek ^^

  3. Salam waris, terima kasih berkogsia perkara yang bermanfaat
    * maru kalau berbuke pose mcam dlm gambor tu :)
    akuanakpahang recently posted…Jom tengok kemeriahan penjual derian di JerantutMy Profile

  4. salam..
    puasa bukan menahan lapar dan dahaga
    sahaja..kawan cina pun sibuk nak puasa
    nak kurus katanya..realiti puasa menahan
    nafsu juga, mendekatkan diri kita dengan
    Allah..

    **popaleh gambo tu..makan ngalah kenduri..he he

  5. nak tanye skit.. cm mne nat setting live streaming bola???

  6. salam… lepas raya, pilihan raya akan menyusul.. mesti sibuk tahun nie kan!!!

  7. saya nak berubah ke arah yang lebih baik..insyaAllah ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge