Wayang Pacak: Program Layar Perdana

السلام عليكم

ٍSebentar tadi ade pergi kat sg isap, tiba kat padang sg isap bergegar je, rupannya ada wayang pacak. Ingatkan zaman dulu je ade wayang pacak ni. Teringat cerita “si buta dari gua hantu” wayang pacak kat kampung zaman dulu-dulu.

wayang pacak perdana Wayang Pacak: Program Layar Perdana Image424
x jelas, gelap snap dr jauh je

Rupanya ini adalah “program layar perdana” anjuran Kementerian Penerangan Malaysia, 1 Malaysia. Penjenamaan semula wayang pacak antara motif tayangan tersebut katanya dengan soundsystem yang canggih bergegar perumahan sg isap tu. Macam biasalah motif sebenarnya tersembunyi adalah kempen mengempen la cintailah negara undilah BN, jangan lupa BERSIH sampah selepas menonton.

Cerita pada mulanya “Hikayat Merong Mahawangsa” ditukor ke cerita “Hantu Kak Limah Balik Rumah” maka terpacak jugalah rakya sg isap menyaksikan tayangan free tersebut.

Pelik jugak macam tak de malam lain nak buat, buat la malam cuti ke malam minggu ke! macam terdesak sangat je

nak lawan dengan masjid sg isap tu, sebab selalu buat ceramah-ceramah grand, kesian anak-anak kecik tak tidur

 

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing